هولوگرام

همه چیز درباره چاپ هولوگرام

شناخت هولوگرافی در علم چشم پزشکی

هولوگرافی در علم چشم پزشکی

در علم پزشکی امروزه پیشرفت های زیادی شده است و از روشهای جدیدی در این علم مهم و حساس استفاده شده است ما شما را با این روش ها در این مطالب آشنا میکنیم یکی از این روش ها استفاده از هولوگرام است. 

ضبط تصاویر سه بعدی از چشم یکی از ابتدایی ترین کاربردهای هولوگرافی در رشته ی چشم پزشکی بود.
هولوگرافی میتواند برای اندازه گیری توپوگرافی قرنیه و تغییرات لنزهای شفاف و مطالعه ی خصوصیات سطحی عصب سر و قرنیه ی چشم بکار رود.
مزیت مهم فن هولوگرافی دقت بالا است که در آن اندازه گیری امکان پذیر است.
حالت ارتجاعی قرنیه میتواند با هولوگرافی اینترفرومتری اندازه گیری شود.
این اطلاعات برای جراحی قرنیه حیاتی میباشند.
بسط قرنیه با روشن کردن چشم گاو برای افزایش فشار درون چشمی از هولوگرافی اینترفرومتری استفاده میکند.
نخستین تحقیقات نشان داده اند که هر چشم گاو حالت ارتجاعی خاص خود را دارد.
تحقیقاتی که تاکنون صودت گرفته است نشان داده که هولوگرافی ظرفیت بررسی قرنیه ی چشم،تغییر قرنیه،تعییر لنزهای شفاف و مشخصات سطحی هر دوی عصب سر و شبکیه را دارا میباشد.

لنزهای دوکانونی درون چشم

یکی از کاربردهای مهم انکسار بصری در تصحیح خطاهای انکساری برای افراد قدیمی است که آب مروارید داشته و با استفاده از لنزهای درون چشمی جراحی کرده اند.
چنین افرادی در تغییر تمرکز چشمانشان در فاصله ی اشیا نزدیک و دور دچار مشکل هستند.
لنزهای دوکانونی در محل لنزهای طبیعی چشم کاشته میشوند.
لنز دو عدسی ترکیبی از یک لنز انکساری متداول و یک لنز انکساری دیگر است.
اولی بر روی دید دور و دومی بر روی دید فاصله ی نزدیک تمرکز میکند.
تاثیر لنزهای انکساری روی پنجاه درصد تنظیم میشود بنابراین هر دوی فواصل دور و نزدیک با یکدیگر همساز میشوند.
لنزهای انکساری برای پرورش لنزهای متداول ساخته میشوند .
وقتی چشم بر روی فاصله ی اشیا تمرکز میکند بعلت وجود لنزهای انکساری تصویری محو ایجاد میشود و بلعکس ،که اغلب کیفیت تصویر را کاهش میدهد.
در اکثر موارد تصویر مهم توسط درک دیداری انسان و سیستم شبکیه نادیده گرفته میشود.
ممکن است که یک لنز انکساری بسیار نازک مستقیما بر روی شبکه ی چشم قرار بگیرد یعنی جایی که بافت طبیعی در اطراف آن رشد میکندتا آن را ایمن نگه دارد.

+ نوشته شده در  شنبه 30 دی 1396ساعت 18:45  توسط نادر رفیعی 

تکنولوژی پیشرفته در محاسبه ی هولوگرام

 

محاسبه ی  یک هولوگرام

در این مطلب بسیار مهم قصد بر این است که در مورد محاسبه ی یک هولوگرام توضیحاتی داده شود تا شما در مورد آن اطلاعاتی را بدست آورید. در مورد اینکه  ما میتوانیم تمام اطلاعات نوری را ـبت کنیم شکی نیست .اما ما هنوز هیچ تکنولوژی بازرگانی نداریم تا این کار را انجام دهیم.ما میتوانیم امواج کامل الکترومغناطیسی تشکیل شده از صحنه ی مشابه را بسازیم تا آنچه را که پراکندگی نور از یک شی مشابه آن است را در تمامی فضاها و زوایا کشف کنیم و سپس این اطلاعات را برای تشکیل هولوگرام ضبط کنیم.اگرچه این کار عملا با تکنولوژی حال حاضر بعید است.یک راه مشابه بهتر این است که ما در خصوص اشیا و نگاه عمیق به بنیاد آن ها و ماورای پدیده ها هوشمندتر باشیم.
میتوانیم تخمینی بزنیم.اگر به اندازه ی کافی از نقطه ی انکسار به دور باشید پرتو به شکل انکسار نور درمی آید.مشکلی که در اینجا میبینید مربوط به انتقالات ریاضی فوریه در نمایش انکسار اشیا است.که معنایش این است که به دلیل اینکه کامپیوترهای ما میتوانند به سرعت اف اف پی را اجرا کنند میتوانیم به سرعت هولوگرام های کامپیوتری اصلی را بسازیم.بنابراین با نمایش آن روی یک اس.ال.ام میتوانیم نور را منکسر کرده تا در آینده تصاویر مصنوعی بسازیم.این کار هولوگرافی کامپیوتری نامیده میشود,و هم اکنون که کامپیوترها درحال سریع شدن و تاثیر گذار بودن هستند میتوانند به موضوع هسته ای در تحقیقات تبدیل شوند

کار اصلی انبرک های عینی هولوگرافیک

در مورد هولوگرام ها باید بدانید که آنها سال های خیلی زیادی در در اسکناس و کارت های اعتباری استفاده شده اند. و پیشرفت آن در تکنولوژی بالا بوده است. در مورد انبرک های عینی هولوگرافیک باید بدانید که  در استفاده ی از آنها نور وادار به حرکت اجزا میشود. در این زمینه شما باید بدانید که کاربرد آنها به طور  زیستی می باشد و تله های عینی خلق میکند.با استفاده از کامپیوتر هایی که هولوگرام ها را تولید میکنندمحققان میتوانند صف های بزرگ اجزا را در فاصله ی کمی دستکاری کنند.
امنیت:
 

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 3 دی 1396ساعت 13:08  توسط نادر رفیعی